Acties - Verleden - Faith in Faya

Ga naar de inhoud

Hoofdmenu

Acties - Verleden

Geboorteschoentjes

Sinds de oprichting van onze stichting heeft onze ome Ad Buuts geboorteschoentjes gemaakt.
Hij fietste de hele omgeving rond en bracht flyers bij mensen waar onlangs een baby was geboren om hen geheel vrijblijvend te attenderen op de mogelijkheid om van het geboortekaartje een schoentje te laten maken. Dat was echt helemaal het idee, ontwerp en uitvoering van onze oom.

Hij heeft dit al die jaren met ontzettend veel plezier gedaan. Het was echt zijn hobby, zijn ding. En hij vond het geweldig om onze stichting hiermee te kunnen steunen.
Helaas heeft hij onlangs de moeilijke beslissing moeten nemen om hiermee te stoppen. Zijn gezondheid maakt het voor hem onmogelijk om de schoentjes te blijven maken.

Namens de stichting bedanken wij hem voor al die vele schoentjes die hij gemaakt heeft. Dat heeft echt heel veel geld opgeleverd voor onze stichting!
                                                                                       
          
Dankjewel lieve ome Ad!!

We hebben langere tijd namens de stichting vlaggenlijnen, pindakaashuisjes, vogelhuisjes en vlinderhuisjes gemaakt. Dit hebben we altijd met veel plezier gedaan en het heeft ook zeker geld opgeleverd voor onze stichting. Helaas hebben we moeten besluiten om hiermee te stoppen. De zorg voor Faya neemt veel tijd in beslag waardoor het voor ons niet langer mogelijk is om dit te blijven doen.
Maar we bedanken heel graag iedereen die in het verleden een van deze huisjes of vlaggenlijnen heeft gekocht!

High Tea

Na het succes van de geweldige Spaanse avond, hadden we de smaak te pakken.
Zondag 5 juli hebben we de eerste Faith in Faya high tea georganiseerd!!!

Het was een geweldige middag!
We hoopten dat de high tea buiten kon plaatsvinden. Helaas bracht de voorspelling van stormachtig weer daar verandering in.
We hebben besloten om de schuur in gebruik te nemen. Loes heeft deze met hulp van andere vrijwilligers hartstikke mooi omgetoverd. Overal stonden kleine tafeltjes met beklede strobalen en stoeltjes er omheen. Het was mooi versierd en zo ontstond een gezellige sfeer.

Om 13:15 waren de 70 gasten nagenoeg allemaal binnen en konden we beginnen. We hadden enige opstartprobleempjes maar iets na de geplande tijd konden we de eerste ronde rondbrengen.
We hadden 4 gangen van 3 gerechtjes en nog een laatste ronde met handgemaakte bonbons en vers fruit. Tussen de rondes door hadden we een half uur tijd. Dit was behoorlijk aanpoten, mede doordat we dit natuurlijk geen van allen gewend waren. Maar dankzij de vele hulp is het goed gegaan en hebben we veel leuke reactie gehad.

Ook een aantal bedrijven hebben ons gesponsord waarvoor onze dank:
De Dungense Molenbakker heeft het brood gesponsord.
Party Catering Schuurmans heeft gratis vele materialen ter beschikking gesteld zoals glazen, koffiezetter, kapstokken.
Verhuisbedrijf van Zoggel in Berlicum zorgde voor ondersteunende goederen zoals de vriezer die we heel goed hebben kunnen gebruiken.
Een deel van de groenten en fruit is gesponsord door familie van familie.
De bonbons zijn gesponsord door Ben en Carla van Roij.


Graag willen we Loes Hak van
B&B Radijsje heel hartelijk bedanken voor de hulp bij de organisatie en natuurlijk de mooie locatie!!!

____________________________________________________________________________
Gezellige avond met Spaans - Zuid Amerikaans buffet

1 november jl hebben we voor het eerst een gezellige avond met Spaans-Zuid Amerikaans buffet georganiseerd.
En ik kan wel zeggen dat het een groot succes was.

We hadden het idee om te kijken of we een diner konden gaan verzorgen voor een grotere groep mensen.
Eerst op zoek naar een locatie. Deze vonden we bij Loes en Joeri Hak in Den Dungen (B&B Radijsje)
Loes tipte ons de naam Marcela Oude Ophuis - Fuentes Caceres. Marcela woont in Den Dungen, maar komt oorspronkelijk uit Chili en is een geweldige kokkin!
We hebben Marcela benaderd en zij was direct ontzettend enthousiast.
Ze gaf aan dat ze kosteloos voor ons wil koken.

We zijn samen in overleg gegaan en hebben een geweldige avond kunnen samenstellen!

Binnen no-time was de avond geheel uitverkocht. Achteraf hoorden we van veel mensen dat zij ook graag hadden willen deelnemen, maar toen zat het al vol. Het ging echt razendsnel.
In totaal verwachtten we 83 gasten.
Marcela is samen met haar man Arnoud al maanden tevoren aan het koken gegaan. Rien en Willemien hebben daarin zoveel mogelijk ondersteuning geboden (zoals kilo's aardappelen schillen en snijden). Dankzij vele sponsoren hebben we heel veel ingredienten gratis of voor weinig geld gekregen waarvoor onze grote dank.
De week voorafgaand aan de buffetavond zijn we nog druk geweest met de voorbereidingen. Marcela natuurlijk met koken, bakken en braden. Haar man Arnoud heeft zelfs nog een dag vrij genomen om zijn vrouw hiermee te helpen!
In de grote schuur hebben we 3 tenten geplaatst zodat 1 grote overkapping in de schuur van in totaal 24 meter ontstond. In de tent plaatsten we heel veel lange tafels aan elkaar met daaraan 83 stoelen. Loes heeft bovenin de tent kerstverlichting en lampen opgehangen. Erg sfeervol! Op de dag zelf hebben we de rode loper voor onze gasten uitgerold en hebben we de tuinfakkels en vuurkorfen aangestoken. De avond kon beginnen!
Vanaf 18.30 zouden de deuren opengaan, maar vanaf 19.15 stroomden de mensen al binnen. Vooraf was door iedereen de entree voor het buffet al betaald. Nu werden er nog volop consumptiebonnen en lootjes voor de loterij gekocht. We hadden 1 hele lange tafel gemaakt met allemaal verschillende stoelen eraan. Om 19.15 hebben we de microfoon genomen en de avond en daarmee het buffet geopend! Al vrij snel ging iedereen naar het buffet om te smullen. Na een half uurtje kwam de Spaans - Zuid Amerikaanse gitarist Kenneth Valverde met zijn gitaar en zang nog meer sfeer brengen. De stemming zat er goed in, heerlijk om te zien!

Rond 21.00 merkten we dat er niet veel mensen meer langs het buffet liepen. We besloten het dessert uit te serveren. Na het dessert was er nog de laatste mogelijkheid om lootjes te kopen waarna we de loterij zijn gaan houden. We hadden in totaal 36! prijzen te verloten die we allemaal gesponsord hadden gekregen. De logos's van de sponsoren staan op de sponsorpagina.

We kunnen oprecht zeggen dat het een geweldige avond is geweest. De stemming zat er goed in en we hebben heel veel positieve reacties gehad. Zowel over het eten als over de sfeer.
Achteraf konden we de balans opmaken van de kosten en opbrengsten van deze avond en toen bleek dat deze avond 2070,70 euro heeft opgeleverd!!! Een opbrengst waar we niet op hadden durven hopen, zo geweldig!!
Natuurlijk was deze avond niet mogelijk geweest zonder de vele helpende handen waarvoor onze dank aan:
Wim, Hans, Cleem en Rien voor het til- en sjouwwerk voorafgaand aan de avond,
Arnoud, Leanne, Sandra, Mirelle en ons bestuur voor de hulp tijdens de avond in de vorm van (heel veel) afwassen, lotjes en consuptiebonnen verkopen en bediening achter het buffet en de drank,
Het gouden duo
Loes en Marcela voor alles wat zij aan voorbereidingen en organisatie hebben gedaan om deze avond zo te laten slagen!!!

Ook een aantal bedrijven hebben ons gesponsord waarvoor onze dank:
De Majorca Bar in Den Dungen leverde de drank voor een heeeele mooie prijs.
De Dungense Molenbakker heeft het dessert bedacht, gemaakt en gesponsord.
Party Catering Schuurmans heeft gratis vele materialen ter beschikking gesteld zoals glazen, koffiezetter, kapstokken.
Verhuisbedrijf van Zoggel in Berlicum zorgde voor ondersteunende goederen zoals de vriezer die we heel goed hebben kunnen gebruiken.

De prijzen voor de loterij zijn ter beschikking gesteld door:
Onze kokkin Marcela Oude Ophuis - Fuentes Caceres
Bed & Breakfast Radijsje in Den Dungen
Pizzeria / Ijssalon Hallo Roma in Den Dungen
Kapsalon Rooie Sien in Sint Michielsgestel
Dansschool LiFe dance in Den Dungen
Lekkers van Hier, da's andere koek in Den Dungen
Libema Attractie- en Vakantieparken
Van der Heijden groente en fruit in Den Dungen
Snackroom van den Akker in Schijndel
Top1Toys Donkers in Den Dungen
Josephine van Prive Sauna Den Dungen
Gaby's Knipknap
in Den Bosch
Marietje Broeren
uit Den Dungen
de Bloemerie in Berlicum



___________________________________________________________________________________
Benefietavond Faith in Faya

12 oktober 2013 hadden we onze allereerste benefietavond.
Voor ons als stichting de meest geweldige avond die we ons maar konden indenken.

Wanneer je start met de organisatie, heb je geen idee waar te beginnen en of het een succes gaat worden. Dat laatste bleef tot het laatst toe spannend.
Maar Wow wow wow, wat een geweldige avond hebben wij gehad..
Vooral de laatste week werden er nog veel kaartjes verkocht, waardoor we gelukkig zo'n 120 mensen konden verwelkomen!
Om 19.30 ging de zaal open en begon DJ Robin van Roij te draaien.
Druppelsgewijs kwam iedereen binnen.
Om 20.15 hebben we iedereen welkom geheten en het programma verteld. Wat was het geweldig om de opkomst te zien, super!
Omdat we 50!!! producten en diensten te veilen hadden, maakten we ons wel wat zorgen om het programma. 50 items in 90 minuten, dat kon nooit haalbaar zijn.
Daarbij nog het gastoptreden en de loterij...
Gelukkig hadden we met de Driezeeg en de DJ al besproken dat het 1.00 kon/mocht worden.

Even voor 20.30 ging de microfoon naar Diederik Tibosch, onze veilingmeester van de avond!
De werkwijze van de veiling werd besproken, iedereen van het bestuur nam plaats op de afgesproken plek en de veiling begon..
In razend tempo!
Na het eerste half uur van de veiling waren er al 30 veilingstukken geveild! We konden opgelucht adem halen, het zou helemaal goed gaan komen vanavond.
Dj Robin van Roij gooide er een gezellig muziekje tegenaan, de loten voor de loterij werden verkocht en iedereen stond ontspannen te kletsen.
Rond 21.15 gingen we de 2e veilingronde in! Er werd flink geboden en tegengeboden, geweldig om te zien!
Peggie bediende vanaf een centraal punt de laptop waarmee de veilingstukken groot geprojecteerd werden.
Chris liet alle veilingstukken zien.
Henk en Rien hielden mee in de gaten waar er geboden werd en Wilma en Willemien snelden naar de bieders toe die het definitieve bod hadden uitgebracht.
Het verliep perfect, echt teamwork!
Om 22.00 ging de microfoon naar Gerlof Trommelen, hij verzorgde het gastoptreden en de benen gingen van de vloer! Er werd gezongen en gedanst!!!
Ruim 3 kwartier heeft hij opgetreden, super!!
Na zijn optreden een paar liedjes van de DJ en daar was Diederik weer voor het laatste deel van de veiling.
In de loop van de avond hadden we er nog wat veilingstukken bij gekregen, die we natuurlijk direct nog aangenomen hebben!
De bedragen liepen in de loop van de avond steeds verder op, iedereen had de smaak te pakken.

Na de laatste veilingstukken even een paar liedjes (en HET familiedansje van familie van Roij!) en toen was het tijd voor de loterij.
De meeste prijzen gingen naar 1 hoek. Maar zij hadden dan ook wel heeeel erg veel loten gekocht!!
Na de loterij hebben we snel berekend welk bedrag we hadden opgehaald met de veiling en de loterij.
Rond 0.00 (denk ik) was de afsluiting van de avond. Na eerst nog een applaus voor ons, direct gevolgd door een daverend applaus voor Faya namen we de microfoon over van Diederik.
We hebben iedereen natuurlijk heel hartelijk bedankt voor de geweldige avond.
Als je dan zo rond kijkt en merkt dat het voor het eerst die avond echt doodstil is, gaat er heel wat door je heen.
Al die mensen die gekomen waren, speciaal om samen met ons ons doel te willen bereiken, dat was het mooiste gevoel dat er is.

We konden bekend maken dat we met de veiling en de loterij een bedrag hadden opgehaald van... 3945 euro!!! Wat betekende....
DAT WE NAAR CURACAO KONDEN GAAN VOOR DE THERAPIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Na de nodige traantjes en vele felicitaties hebben we nog even gefeest.

De hele zondag (en maandag ook nog) zweefden we op een wolk.. We hebben ontzettend genoten van de avond.
Het was heerlijk om te merken dat iedereen het zo ontzettend naar zijn zin had.
De meesten kwamen de zaal binnen met de woorden "ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik er van moet verwachten vanavond". Maar toch had iedereen de moeite genomen om op hun vrije zaterdagavond naar onze Benefietavond te komen.
Dat gevoel liet ons niet los. Wat zijn wij gezegend met zoveel lieve mensen om ons heen.
We hebben ook achteraf nog zoveel berichtjes en telefoontjes gehad van mensen die ons wilden laten weten hoe bijzonder ze de avond hadden gevonden.
Dat kunnen wij alleen maar beamen.
Het was hartverwarmend en heeft ons een enorme energieboost gegeven!

Nog wat cijfertjes over de avond en het uiteindelijke totale bedrag..
Kaartjes verkocht vooraf:                   215,00
Kaartjes verkocht op avond zelf:          225,00
Veiling:                                            3120,00
Loterij:                                              825,00
Armbandjes:                                      235,50
Liedjes aangevraagd bij de DJ:              35,65
Totale opbrengst Benefietavond:        4656,15
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Appelflappenverkoop

We zijn er een traditie van aan het maken.
Met moederdag en vaderdag hoort iedereen appelflappen bij de koffie te eten!
Inmiddels hebben we 4 keer onze appelflappenactie gehouden.
We proberen de zaterdag voor moederdag en de zaterdag voor vaderdag bij de plaatselijke jumbo's te staan om onze appelflappen te verkopen.
Jumbo Berlicum en Jumbo Janssen in Den Dungen maken deze actie mogelijk voor ons.
Zij bakken de appelflappen en wij verkopen ze. Een deel van de opbrengst (ongeveer de inkoopprijs) gaat naar de jumbo en de rest is voor onze stichting!
Een geweldige samenwerking die wij dan ook zeer waarderen.
____________________________________________________________________________________________________________________________________

Faith in Faya Paasbrunch

Met pasen 2013 (zondag 31 maart) hebben we een paasbrunch gehouden bij Eeterij De Driezeeg.
Van 11.30 tot 15.00 was er de mogelijkheid om te eten en te drinken.
We hebben genoten van een heerlijke soep vooraf (keuze uit 3) en daarna van een buffet met heerlijke warme en koude gerechten.
Zeker de moeite waard!
We waren in totaal met 30 volwassenen en 5 kinderen.
Ook voor de kinderen was er voldoende afleiding in de vorm van... paaseieren zoeken natuurlijk!!
Voor Faya nog een persoonlijk hoogtepunt want voor het eerst begreep ze wat de bedoeling was en heeft ze zelf mee gezocht.
En gevonden!!
Al met al was het dus een zeer geslaagde middag.
Iedereen die er was willen wij bedanken voor hun bijdrage aan deze brunch!

Ladies Night

12 april 2013, werd door Eeterij & Feesterij De Driezeeg voor het eerst een Ladies Night georganiseerd.
We waren uitgenodigd om hier met een kraampje aanwezig te zijn.
Daar hebben we natuurlijk geen "nee" tegen gezegd.
De avond was erg druk bezocht, zo'n 150 dames.
Er was van alles te koop: kleding, tassen, sieraden en verzorgingsproducten. Maar ook was het mogelijk om bijv. wimperextensions te laten plaatsen of een massage te krijgen.
En onder het genot van een heerlijke cocktail was het ook nog mogelijk om prijzen te winnen, zelfs een weekendje weg met een cabrio!
We kregen de mogelijkheid om op de catwalk wat te vertellen over onze stichting, wat we natuurlijk ook gedaan hebben.
In ons kraampje hadden we alles mee genomen wat we te koop hebben. Hierbij ook voor het eerst onze vlinderhuisjes, stoffen ballen en gehaakte producten.
En we lieten op de laptop het fimpje spelen van Faya bij de dolfijntherapie om mensen een beeld te geven van de therapie.
We hebben veel mensen aan ons kraampje gehad. Voor ongeveer 150 euro verkocht. Maar vooral meer bekendheid gekregen.
Een zeer geslaagde avond!

Braderie Maaskantje en Berlicum

In 2013 zijn we op beide braderien aanwezig geweest.
In 2014 alleen op de braderie in het Maaskantje.
Voor de naambekendheid is het goed om aanwezig te zijn. Maar we hebben niet veel verkocht.
In het Maaskantje verkopen we nog wel koffie en thee aan de kraamhouders. Maar we gaan niet meer met een kraampje op braderien staan.
We steken veel tijd in het organiseren van onze andere activiteiten, naar ons idee doen we iedereen daar een groter plezier mee.

Terug naar de inhoud | Terug naar het hoofdmenu